وزیر آموزش و پرورش در جمع خیرین مدرسه ساز: بخشی از هزینه های خیرین در مدرسه‌سازی به عنوان مالیات پذیرفته می‌شود


وزیر آموزش و پرورش در جمع خیرین مدرسه ساز گفت: در برنامه ششم توسعه و بر اساس آیین نامه بخشی از هزینه های خیرین در مدرسه سازی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی از آنها پذیرفته می شود.
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه 12 مهرماه 96 در مراسم تجلیل از روسای مجامع استانی خیرین مدرسه ساز بیان کرد: حضور خیرین که از دارایی خود برای فرهنگ کشور می گذرند، شایسته صمیمانه ترین تواضع و تشکر است.
 
وی افزود:در شرایطی که وضعیت اقتصادی خوبی نداریم،  نشان از این مساله است که آموزه های دینی سهم عمده ای در این جریان سازی دارد و عزم خیرین برای این کار پر فروغ است.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم ترین عوامل در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش فضای آموزشی بوده و بخشی از اهداف تربیتی در آموزش و پرورش متاثر از فضای آموزشی است که در تحقق اهداف ما موثر است .بطحایی با بیان اینکه یک سوم مدارس ایمن نیست، عنوان کرد: این مدرسه فضای شاداب برای دانش آموزان ما نخواهد بود در حالی که در کشورهای پیشرفته اهداف تربیتی در مجتمع های آموزشی ارائه می شود که مقدمه آموزش و پرورش با کیفیت است.
 
وی بیان کرد: امروز یکی از نقاط ضعف مدارس رغبت نداشتن بچه ها به مدرسه رفتن بوده و دانش آموز با شادی از مدرسه خارج می شود که باید این امر برعکس باشد البته این مساله فقط مربوط به فضای آموزشی نیست.
 
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: روحیه دانش آموزان در ورود و خروج مدرسه یکی از شاخص های کارآمدی نظام آموزشی محسوب می شود و نارسایی در کالبد مدارس به بی رغبتی نسبت به رفتن مدرسه در دانش آموزان منجر می شود.
 
بطحایی گفت: باید سدها و نارسایی هایی که مانع  از حرکت می سود، شناسایی و در حد امکان رفع شود و حتی در قالب کارگروهی این چالش ها بیان شده و مورد راهبری قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه دولت از طرح هایی که به صلاح بوده به شدت استقبال می کند، بیان کرد: در برنامه ششم توسعه و براساس آیین نامه بخشی از هزینه های خیرین به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی از آنها پذیرفته می شود.
 
وزیر آموزش و پرورش در مورد مدارس خیرسازی که فاقد دانش آموز است، اظهار کرد: باید برای این موضوع راهکاری بیابیم چرا که این امر به موجب یاس خیر و هدر رفتن سرمایه کشور می سود.
 
بطحایی یادآور شد: عاقبت به خیری آموزش و پرورش در گرو تحول بوده و باید مسیر صحیح را بیابیم همچنین روش های جدید را برای این تحول داشته باشیم تا آموزش و پرورش با توسعه یافتگی و شتاب بیشتری حرکت کند.


منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۶ شنبه ۱۵ مهر
کدخبر:1645منبع:تاریخ انتشار:۱۳۹۶ پانزدهم مهرلینک خبر: http://www.khayerinemadresesaz.ir/Pages/News-1645.aspx