۱۳۹۸ دوشنبه ۲۲ مهر - 10/14/2019 9:16:05 PM / تهران - 9:16 عصر
آرشیو خبر کد خبر: 1863  
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

خیرین مدرسه ساز معماران فرهنگی جامعه هستند/ تخصیص بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرین در یکسال اخیر

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در همایش تکریم خیرین مدرسه ساز در مشهد مقدس گفت: خیرین مدرسه ساز معماران فرهنگی جامعه هستند.
تاریخ انتشار :۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر ساعت 00:00 تعداد بازدید : ۱۶۱

 مهراله رخشانی مهر در همایش تکریم خیرین مدرسه سازکشور در مشهد مقدس با بیان اینکه تعلیم و تربیت  از دیرباز در فرهنگ غنی دینی و ملی ما واجد بالاترین جایگاه بوده است گفت: درجهان معاصر هم آموزش و پرورش به عنوان مولد سرمایه‌های ارزشمند انسانی، محور توسعه پایدار تلقی گردیده و نقشی سترگ در رشد و پیشرفت همه جانبه جوامع دارد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب نیز آینده کشور و دنیای امروز ما را مرهون تلاش آموزش و پرورش دانسته و همه دستگاه ها و سازمان ها را به همکاری با این نهاد اثرگذار دعوت نموده اند.
وی ادامه داد: رئیس جمهور کشورمان نیز مدرسه را خانه امید دولت و مردم و آموزش را بنیادی ترین بخش توسعه کشور معرفی کرده و دستیابی به پیشرفت و توسعه و ارتقاء سطح فرهنگ دین مداری و اخلاق در جامعه را در پرتو تلاش های مجدانه معلمان و توسعه مدارس می داند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشوراظهار داشت: امروز رویکرد و مطالبه مردم ازنظام تعلیم و تربیت، ازدرخواست آموزش سواد عمومی به برخورداری کودکان و نوجوانان از آموزش های با کیفیت تغییریافته است. پاسخگویی به این مطالبه و تربیت نسلی متعهد به ارزش های دینی و ملی، اهل گفت و گو و دارای تفکرانتقادی، سرزنده، با نشاط و برخوردار از آموزش های با کیفیت، نیازمند تحول در نظام تعلیم و تربیت، از جمله تحول در فضا و تجهیزات آموزشی است؛ امری که بدون تردید به تنهایی از توان دولت خارج بوده و نیازمند مشارکت و حضور مردم است.

وی ادامه داد: تحول شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور حدود یک قرن پیش منجربه تلاش هائی برای نیل به رهاوردهای دنیای مدرن و جستجوی هویتی جدید شد و این تغییر با تحول در شیوه مدرسه سازی و پذیرش الگوی مدارس جدید همراه بوده که اولین نمونه های این الگو در دارالفنون مشاهده می شود. در همین راستا به منظوراحداث، توسعه و نوسازی ساختمان های مدارس، سازمان نوسازی مدارس کشور تأسیس گردید.

به گفته مهراله رخشانی مهر، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آموزش وپرورش و تربیت نیروهای متعهد و انقلابی، نقطه کانونی فعالیت های فرهنگی به شمار میرفت. گذر از نظام آموزشی رژیم پهلوی به نظام جمهوری اسلامی، تنها در سایه ایجاد تحول در طرز فکر و نگرش عوامل انسانی و دستگاه های آموزش و پرورش ممکن و عملی شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در سال 77 جهاد مقدس مدرسه سازی در قالب حضور پربرکت خیرین مدرسه ساز، شتاب و سرعت ستودنی و مثال زدنی گرفت و حتی گوی سبقت را از دولت ربود. در شرایطی که بشر امروز پیش از هر زمانی گرفتار هیاهوی جان خراش آزمندی، ثروت اندوزی، افزون طلبی و لذت جویی از مادیان شده است، مایه مباهات و افتخار است که خیرین با دل های دریایی و دستان سخاوتمند و با کردار و عمل نیک مدرسه سازی، انسانها را به اندیشه همزیستی و تلاش برای تحقق آینده ای امید بخش فرا می خوانند.
رخشانی مهر اظهارداشت: خیرن مدرسه ساز، معماران فرهنگی جامعه هستند و با درک از جایگاه نظام آموزش و پرورش به عنوان هدف و ابزار توسعه، خطر بازماندن از قافله رشد و توسعه را نهیب زده و براین باور هستند که آینده سازان، استعدادها و سرمایه های سرشار و امیدآفرین کشورمان نیازمند مراقبت و برخورداری از فضا و تجهیزات مناسب آموزشی هستند .

وی افزود: این جمع آبرودار درنزد خداوند، که افتخار و نشان ارزشمند خیر مدرسه ساز را برسینه دارند، به عنوان مروجان نیک اندیشی به خوبی می دانند که در کشورهای پیشرفته توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ضریب ارتباط بالایی با نظام آموزشی دارد. آنها به خوبی می دانند، اگربخواهیم به توسعه همه جانبه برسیم، باید از آموزش وپرورش با کیفیت برخوردار شویم .
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان سخنان خود تصریح کرد: خوشحالیم که دولت هم قدردان زحمات خالصانه خیرین نیکوکار بوده و در سال گذشته هم پای خیرین، تخصیص 100 درصدی و درسال جاری نیز تخصیص 110 درصدی و در مجموع در یک سال اخیر، بیش از 650 میلیارد تومان اعتباربه تکمیل پروژه های نیمه تمام خیّری و مشارکتی اختصاص داده است.

 

اخبار مرتبط با این خبر
12
ردیفتیترتاریخ
1 دکتر حافظی دغدغه عزت و توسعه کشور را با اراده، بلندطبعی و انفاق مال خود پاسخ داد ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۲ خرداد
2 پیام مشترک روسای جامعه خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی مدارس کشور به مناسبت وقوع سیل در استان گلستان و روند بازسازی فضاهای آموزشی آسیب دیده ۱۳۹۸ شنبه ۱۷ فروردين
3 آغاز بیست و یکمین دوره "جشنواره‌های استانی" و نخستین دوره "جشنواره‌های مدرسه‌ای" ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۴ اسفند
4 خیرین مدرسه ساز معماران فرهنگی جامعه هستند/ تخصیص بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرین در یکسال اخیر ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر
5 رخشانی مهر: نیازمند برنامه ریزی های جدید رسانه ای در اطلاع رسانی از ساخت مدارس و مشارکت خیرین هستیم ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۷ مهر
6 بازتاب گسترده سفیر مدرسه سازی فرهاد قائمی در رسانه های کشور ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد
7 فرهاد قائمی عضو تیم ملی والیبال کشورمان سفیر مدرسه سازی شد ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ مرداد
8 20 درصد مدارس بعد از انقلاب به همت خیرین احداث شده است/ استان تهران در نخستین جایگاه مدارس فرسوده کشور قرار دارد ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۱ تير
9 برگزاری گردهمایی خیرین مدرسه ساز به مناسبت بیستمین سال تاسیس جامعه خیرین کشور ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ خرداد
10 با حكم وزیر آموزش و پرورش « مهراله رخشانی مهر» به عنوان « رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور» منصوب شد ۱۳۹۶ شنبه ۹ دي
11 بازدید 5 ساعته رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از اداره کل نوسازی مدارس استان تهران ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ فروردين
12 نشست هماهنگی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و رئیس سازمان نوسازی مدارس درمورد نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۲ دي
13 با مشارکت خیرین اتمام فضاهای آموزشی نامطلوب را جشن بگیریم ۱۳۹۵ شنبه ۱۱ دي
14 تهران بیشترین مدارس فرسوده را در کشور دارد ۱۳۹۵ شنبه ۴ دي
15 افتتاح 500 مدرسه جدید در 6 ماهه دوم سال 95 ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ آذر
16 جمع آوری مدارس خشت و گلی تا پایان سال 96 ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۴ آذر
17 حذف بخاری های گازسوز از تمام مدارس کشور تا 96 ۱۳۹۵ دوشنبه ۱ آذر
18 رشد 150 درصدی مشارکت خیرین در ساخت مدارس ۱۳۹۵ شنبه ۲۲ آبان
19 نقش آفرینی خیرین در سواحل مکران؛ 100 مدرسه تعهد ساخت/ 66 مدرسه قرارداد ساخت ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان
20 احداث 400 واحد آموزشی با مشارکت خیرین در سراسر کشور ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ دي
12

تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است
نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما:  

خبرنامه